До уваги громадськості: заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки (СЕО) проекту Стратегії розвитку Богданської територіальної громади на період 2025–2027 роки

  • 29

Фото без опису

  1. Замовник

Богданська сільська рада 

вул. Шевченка, буд. 114, с. Богдан, Рахівський р-н, Закарпатська обл., 90645

e-mail: rada@bogdanska-gromada.gov.ua, ЄДРПОУ 04351469 

 

  1. Вид та основні цілі документа державного планування (далі – ДДП), його зв’язок з іншими документами державного планування

Вид документу державного планування – Стратегія розвитку Богданської територіальної громади на період 2025-2027 роки (далі – Стратегія).

Основні стратегічні цілі Стратегії:

1. Розвиток людського потенціалу та соціальної сфери.

2. Економічний розвиток та зайнятість.

3. Інфраструктура та довкілля.

          4. Ефективне врядування та інституційна спроможність.

Зв’язок з іншими документами державного планування:

Стратегія узгоджується з Державною стратегією регіонального розвитку на 2021-2027 роки, Стратегією розвитку Закарпатської області на період до 2027 року та Цілями сталого розвитку України на період до 2030 року.

 

  1. Те, якою мірою ДДП визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів) 

Згідно з Методикою розроблення, проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації регіональних стратегій розвитку та планів заходів з їх реалізації для кожного з визначених напрямів розвитку розробляються стратегічні та оперативні цілі і завдання. За кожною оперативною ціллю розробляється низка проєктів, серед яких можуть бути проєкти, які, відповідно до Закону України „Про оцінку впливу на довкілля”, підлягатимуть оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Для таких проєктів має бути здійснена процедура оцінки впливу на довкілля.

 

  1. Ймовірні наслідки:

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

У ході здійснення стратегічної екологічної оцінки (далі – СЕО) доцільно проаналізувати ймовірні наслідки реалізації Стратегії. Зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких складових довкілля:

  • атмосферне повітря;
  • водні ресурси;
  • відходи;
  • земельні ресурси;
  • біорізноманіття та рекреаційні зони;
  • наслідки для здоров’я населення.

б) для територій з природоохоронним статусом:

Під час здійснення СЕО, необхідно оцінити ймовірні наслідки для від реалізації Стратегії на: території природно-заповідного фонду, їх охоронні зони, території й об’єкти що мають особливу екологічну, наукову і естетичну цінність та об’єкти комплексної охорони. 

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

У рамках проведення СЕО проєкту Стратегії не передбачається оцінка транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

 

  1. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо ДДП не буде затверджено:

Стратегія передбачає три сценарії розвитку:

1. Оптимістичний сценарій розвитку демонструє позитивну динаміку, що буде можлива або за умови успішної реалізації Стратегії шляхом повноцінного використання наявного потенціалу, підтримки сильних сторін внутрішніми й зовнішніми можливостями або через вдалий збіг обставин.

2. Реалістичний сценарій розвитку передбачає запобігання погіршенню та утримання темпів поступового зростання основних соціально-економічних показників за відносно стабільних макроекономічних умов. Досягнення стратегічних цілей розвитку громади в реальному вимірі має спиратися на використання сильних сторін громади, мінімізацію втрат її ресурсного потенціалу, активізацію роботи зі слабкими сторонами.

3. Песимістичний сценарій розвитку в своїй основі має припущення щодо інтенсивного вичерпання наявних сильних сторін громади, враховуючи лише часткову реалізацію потенційних можливостей стійкого розвитку та підвищення ступеня впливу загроз стратегічного характеру, прояв яких посилиться. За заданих умов слабкі сторони розвитку громади виявляються надзвичайно вразливими до дії внутрішніх та зовнішніх чинників.

 

  1. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час СЕО:

Для проведення СЕО буде використана наступна інформація: 

  • доповіді про стан довкілля; 
  • статистична інформація; 
  • інформація, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проєкту ДДП; 
  • дані моніторингу стану довкілля; 
  • інша доступна інформація.

Під час проведення СЕО будуть застосовані такі аналітичні методи: 

  • аналіз тенденцій;
  • оцінка ймовірних наслідків відповідно до контрольного переліку;
  • цільовий аналіз.

Також будуть використані такі методи участі громадськості, як інформування, консультування, коментування та обговорення.

 

  1. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання ДДП

Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Так, Закон України „Про охорону навколишнього природного середовища” визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:

а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;

б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;

в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;

г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;

д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;

е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб;

є) здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.

Також будуть враховані заходи щодо раціонального використання природних ресурсів, збереження особливо цінних та унікальних природних комплексів і забезпечення екологічної безпеки, передбачені іншими законодавчими актами у сфері охорони довкілля.

Заходи, спрямовані на запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для здоров’я населення, визначатимуться відповідно до вимог Закону України „Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”.

 

  1. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про СЕО:

Структура звіту про СЕО проєкту змін до Стратегії враховуватиме вимоги статті 11 Закону України „Про стратегічну екологічну оцінку” та включатиме наступну інформацію:

1) зміст та основні цілі документа Стратегії;

2) характеристика поточного стану довкілля Богданської ТГ;

3) основні екологічні проблеми Богданської  ТГ;

4) зобов’язання у сфері охорони довкілля;

5) ймовірні наслідки для довкілля від реалізації стратегії;

6) обґрунтування вибору виправданих альтернатив;

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання Стратегії;

8) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання Стратегії для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

9) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

10) резюме.

 

  1. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції та строки їх подання

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу СЕО проєкту Стратегії подаються до відділу проектної діяльності та інвестицій Богданської сільської ради.

Адреса: вул. Шевченка, буд. 114, с. Богдан, Рахівський р-н, Закарпатська обл., 90645

e-mail: rada@bogdanska-gromada.gov.ua, ЄДРПОУ 04351469 

Строк громадського обговорення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки становить 10 днів з дня її оприлюднення на офіційному сайті Богданської сільської ради ради.